חיפוש
  • Tradint

איך נתוני הווב טראפיק של Walmart חזו את ההפתעה בדו"חות הרבעוניים

עודכן ב: יונ 4

חברת הריטייל האמריקאית Walmart פרסמה אתמול (ה-18 למאי) את הדו"חות שלה לרבעון הראשון של 2021, והפתיעה את כל החזאים עם נתוני מכירות מרשימים, וגידול משמעותי של 37 אחוזים במכירות ה-E-Commerce (קניות באינטרנט) של החברה יחסית לרבעון הדומה ב-2020.


שחרור הדו"חות וההפתעה המשמעותית כמובן התבטאה בקפיצה חדה במחיר המניה עם הפרסום:



אז מה אם היינו יכולים לדעת מראש, ולחזות באופן כמעט מדוייק את הגידול בנתוני ה-E-Commerce של ענקית הריטייל? בשביל זה נצלול לנתוני ה-Web Traffic של אתר החברה.



תעבורת רשת - Web Traffic


כאשר אנחנו גולשים באינטרנט, ונכנסים לאתרים שונים, נשאר רישום שלנו הן במערכות הפנימיות של האתר, והן בכלים ומאגרים שונים האוספים את הנתונים הללו. ה- Web Traffic של אתרים, זה כמות הכניסות של גולשים לאתר בזמן נתון. לרוב ניתן לראות את הנתונים בחלוקה חודשית/שבועית/יומית ולבחון נתונים היסטוריים (בחלק מהכלים זה בתשלום, וחלק מציעים חלק מהמידע בחינם)


מכיוון שעסק ה- E-Commerce של וולמארט מבוסס על כניסת גולשים לאתר החברה, ורכישה של מוצרים, העלנו את ההשערה שכמות הכניסות (Web Traffic) לאתר, תנבא ותהייה קורלטיבית במידה מסויימת לנתוני המכירות שלה מהורטיקל המדובר.


לצורך כך, ע"י שימוש בכלי ה-Web Traffic של האתר - Semrush, בדקנו את כמות הכניסות לאתר מתוצאות חיפוש, הן מכניסות אורגניות והן מכניסות ממודעות פרסומיות. לכניסות ממנועי החיפוש, לעומת כניסות ישירות לאתר יש פוטנציאל להצביע על לקוחות חדשים, שלא נכנסים באופן אוטומטי ישירות לאתר, אלא קודם מחפשים את המותג. השוונו את נתוני תעבורת הרשת לאתר המסחר של Walmart ברבעון הראשון של 2020, לעומת הרבעון הראשון של 2021 (מכיוון שהשנה הפיסקאלית של וולמארט מתחילה בפברואר, השוונו את פברואר-אפריל 21 ל-פברואר - אפריל 20).






ברבעון הראשון של 2020 תעבורת הרשת לאתר הייתה - פברואר - 216,801,770, מרץ - 218,798,157, אפריל- 216,133,742 וסה"כ - 651,733,669.


ברבעון הראשון של 2021 תעבורת הרשת לאתר הייתה - פברואר - 292,732,220, מרץ - 284,822,680, אפריל- 277,319,141 וסה"כ - 854,874,041.


זאת אומרת שלעומת הרבעון הראשון של 2020, בו נכנסו לאתר של וולמארט 651,733,669 אנשים ממנועי חיפוש, ברבעון הראשון של 2021 נכנסו לאתר 854,874,041, כלומר גידול של מעל 31 אחוזים! (0.311).


כאמור, אחת ההפתעות המרכזיות בדו"חות ששחררה Walmart הוא הגידול של 37 אחוזים במכירות ה- E-Commerce, נתון דומה מאוד ל-31 אחוזי הגידול ב-Web Traffic.


מכיוון שנתוני ה-Web Traffic מתעדכנים באופן שוטף, ניתן היה לגשת לנתונים האלה הרבה לפני פרסום הדו"חות, ולחזות כמעט באופן מדוייק את ההפתעה.


זאת בדיוק העוצמה של Tradint, והיכולת של החוקרים לייצר זוויות מחקריות חדשות, שמסוגלות לחזות ביצועים של חברות בהתבסס על נתונים מקוריים מרחבי האינטרנט, ולא רק על בסיס נתונים כלכליים כאלה או אחרים.

138 צפיות0 תגובות