חיפוש
  • Tradint

6 כלים ושיטות לניתוח ומחקר מתקדמים של טוויטר עבור תובנות על שוק ההון

עודכן ב: יונ 15

כולם מדברים לאחרונה על רדיט, אבל אחותה הגדולה והיציבה יותר היא טוויטר, שבמשך שנים מהווה מוקד משמעותי למידע על שווקים, חברות וטרנדים שונים בעולם העסקי (וגם לציוצים מזדמנים ומטלטלים של אילון מאסק)

בשונה מרשתות אחרות, השיח בטוויטר הוא לרוב מקצועי יותר, ומדוייק. לאור הנ"ל, ניטור ומחקר איכותי של טוויטר יכול לספק לנו מידע בעל ערך, ותובנות משמעותיות על טרנדים ותהליכים שונים המתרחשים בעולם העסקי ומשפיעים על השווקים.


אז אם אתם רוצים להיות הראשונים שיודעים על ציוצים שמצמיחים או מפילים מחירים של מטבעות, או האלה שמזהים את הדבר הגדול הבא, למדו להשתמש בכלים הבאים:


טרנדים

מעבר לכמות המשתמשים העצומה, והעידוד המתמשך לצייץ באופן קבוע על נושאים יומיומיים ואסטרטגיים, מציעה טוויטר גם גישה נוחה למפתחים, שבתמורה מייצרים כלים ופלטפורמות רבות למחקר וניטור הרשת החברתית, ומאפשרים לאתר טרנדים שונים ומגוונים, שמצביעים על התנהגויות שונות בעולם הצרכני והעסקי.


onemilliontweetmap

מפה אינטרקטיבית המאפשרת להציג בלייב ציוצים המכילים מילות מפתח. מאחורי המפה עומד אלגוריתם מאוד חזק שאוסף בזמן אמת מיליוני ציוצים (כ-50 ציוצים בשניה) ושומר את הציוצים למשך 24 שעות (כ-4 מיליון ציוצים). ניתן לבחור מילות מפתח, לפלטר לפי זמנים, להציג נתוני סנטימנט (רגש), מפות חום וחלוקה בין ציוצי לילה ליום (בהתאם לשעה בכל מדינה).

באמצעות הכלי, ניתן לזהות טרנדים מתפשטים בזמן אמת, וגם לזהות את הסנטימנט שלהם, ואת ההתפשטות הגיאוגרפית שלהם. לדוגמא, אירוע שמתחיל ביפן, ככה"נ יקבל ציוצים מקומיים, ולאט לאט יתרחב עד שנוכל לראות אותו מגיע גם לארה"ב. באמצעות הכלי, נוכל לזהות את הטרנד עוד כשהוא מתחיל.

כדאי לחפש שמות של חברות, סימבולים, סקטורים או כותרות עדכניות ולזהות את החתימה שלהם בטוויטר.


Social Bearing

כלי סופר עוצמי שמציג אנליטיקות מתקדמות על מילות מפתח, ומאפשר לנתח לעומק מידע נכון ל-9 הימים האחרונים (בדיפולט מציג את 100 הטוויטים האחרונים, אבל ניתן לטעון עוד).

בדו"ח, מציג הכלי סיכום של כמות הציוצים, התגובות, התפוצה ועוד, ומדדים מגוונים כמו פילוח סנטימנט מעמיק, המכשיר ממנו בוצעו הציוצים, השפות, הדומיינים המקושרים והטרנד לאורך זמן.

בנוסף, ניתן לפלטר את התוצאות לזוויות שונות, ולהציג לדוגמא רק טוויטים שצורפה אליהם תמונה, שנכתבו בשפה ספציפית, שיש להם כמות מסויימת של תגובות ועוד. כמובן שהמדדים יתעדכנו אוטומטית בהתאם לפילטור. כך שבאופן פשוט נוכל לדוגמא להשוות מה חושבים (מה הסנטימנט) על טסלה בעלי אייפון לעומת בעלי אנדרואיד, והאם יש הבדל בין דוברי אנגלית לדוברי ספרדית.

שימוש בכלי, מעבר לתובנות המיידיות, וזיהוי ממוקד של טרנדים גם יפתח לנו כיווני מחקר מקוריים ויחודיים נוספים שנוכל להתעמק בהם בכלים נוספים.


getdaytrends

אז מעבר לניתוח מעמיק של מילות מפתח מזוויות שונות, נוכל גם להציץ מהכיוון השני ולהציף מה כרגע הטרנדים הבולטים בטוויטר, בחלוקה לזמנים ולמדינות שונות. באמצעות המערכת, נוכל לבחור בקלות מדינה (ואפילו עיר ספציפית בחלק מהמקרים) או להתסכל ברמה עולמית ולקבל את הטרנדים הבולטים ב-24 שעות האחרונות (או בימים קודמים), או את המילים המובילות בתקופה האחרונה (עד לרמה של שנה).

בנוסף, נוכל לבחור האם לראות את המילים שהכי צויצו בצורה אבסולוטית, או את אלה עם הטרנד הכי ארוך. כמובן שלאחר שנזהה טרנדים מעניינים, נוכל לבדוק אותם לעומק באמצעות הכלים הקודמים.




מחקר פרופילים

מעבר לטרדנים ומידע שוטף, טוויטר מהווה כר פורה למשפיענים בתחומים שונים, עם מיליוני עוקבים שכל ציוץ שלהם מסוגל להצמיח או להקריס מחירים, או לסמן על כיוון עתידי של סקטורים וחברות. בנוסף, חברות וגופי מחקר שונים מספקים מידע בעל ערך על התחום שלהם, ומאפשרים בצורה קלה יחסית ללמוד אותו לעומק.


followerwonk

דבר ראשון, נרצה לאתר את הפרופילים המשמעותיים ביותר לתחום או לנושא העניין שלנו. לטובת המשימה, נוכל להשתמש במנוע חיפוש ייעודי, המחפש מילות מפתח בביוגרפיה של פרופילים (בטוויטר אנשים מוסיפים תיאור קצר על עצמם בראש הפרופיל). ע"י חיפוש מילות המפתח שלנו, נקבל בחזרה טבלה של פרופילים המכילים את המילים הללו בתיאור הפרופיל שלהם, ונוכל לפלטר לאלה עם הכי הרבה עוקבים, נעקבים או ציוצים.



אחרי שזיהינו משתמשים או משפיענים רלוונטים, נוכל לעבור לטאב ה-Analyze ולנתח לעומק את קהל העוקבים של הפרופיל, או את האנשים אחריהם הוא עוקב בעצמו. בצורה הזאת נוכל להבין את ההשפעה של המשפיען, וגם מי מקורות המידע שהוא בעצמו מתעדכן מהם. בנוסף, נוכל לזהות בצורה הזאת פרופילים נוספים שרלוונטים אלינו, ואולי לא ציינו את מילות המפתח שבחרנו.

באמצעות כלי ה-Analyze נוכל לקבל מיפוי גיאוגרפי של העוקבים/נעקבים, שעות פעילות, מילות מפתח מובילות, ופילוחים דמוגרפיים רבים כמו מין, גילאים, שפות, כמויות עוקבים ועוד הרבה.



הפלטרפורמה מציעה מספר כלים מחקריים נוספים, כולל ניטור קבוע והשוואת שני יוזרים לזיהוי עוקבים או נעקבים משותפים. מומלץ לבדוק את האפשרויות השונות.


TruthNest

כלי חדש יחסית, מספק ניתוח מלא ומאוד מקיף של פעילות פרופילים. בשונה מהכלי הקודם שמתמקד בקהלים שעוקבים אחרי הפרופיל או באלה אחריהם הוא עוקב, TruthNest מספק מיפוי מלא של הפעילות עצמה. הכלי מציג בצורה נקייה ונוחה למחקר את שעות הפעילות, טוויטים פופלאריים, יוזרים אחרים שמתוייגים או מוזכרים, שפות, אתרים שצוטטו ועוד.

בנוסף, בדומה לכלי הקודם ניתן לעבור לניתוח ההשפעה והרשת של היוזר ולקבל נתונים על רשימות, קהלים ומוקדי השפעה.



Tweet Topic Explorer

לבסוף, נוכל גם לחקור תדירויות מילים או ביטויים בהם משתמש הפרופיל, על מנת לזהות את מוקדי השיח המרכזיים שלו, ואת קבוצות המילים בהן הוא משתמש ביחד לרוב. הכלי הנ"ל יזקק את המילים שמוזכרות הכי הרבה ע"י המשתמש, וגם יגבש קבוצות של מילים שמופיעות יחד תחת צבע משותף. גודל העיגול יעיד על תדירות הופעת המילה, ולחיצה עליו תפתח את הטוויטים בהם הוזכרה המילה מצד ימין.



לסיכום


טוויטר הוא מקור מעולה ובעל ערך למידע על שוק ההון, חברות, מניות שווקים ובעיקר למעקב וניתוח טרנדים ומשפיענים בתחומים שונים. על ידי שימוש בכלים הנכונים, ועם שיטות המחקר של חוקרי Tradint נוכל לייצר תובנות ורשימות מעקב, לזהות טרנדים עוד ממש כשהם מתחילים ולגבש סיגנלים יחודיים שייצרו לנו יתרון בשווקים.


מעבר למה שהצגנו פה, יש עוד כלים רבים, ושיטות מתקדמות לאיסוף, ניתוח ומחקר טוויטר. נסו לגבש לעצמכם את ארגז הכלים הנכון ביותר עבורכם.



-------------------------------------

לעוד תחזיות, ניתוחים ועדכונים מהירים הצטרפו לקהילה שלנו בפייסבוק - מודיעין למסחר בשוק ההון ולקבוצת הוואטסאפ - לינק הצטרפות

218 צפיות0 תגובות